דלג לתוכן הראשידלג לתחתית האתר
תוכן מרכזי,
אתה יכול ללחוץ על Enter כדי לדלג לאזור הבא
Read more
הצטרפו למועדון החברים
ותיהנו ממבצעים שווים לפני כולם!

ביקור בורשה, בין אם קצר או ארוך, הוא הזדמנות ללמוד על ההיסטוריה של העיר, ההיסטוריה של המדינה וגם (ואולי בעיקר) על ההיסטוריה של העם היהודי. מתכננים טיול בפולין ועצירה של כמה ימים בוורשה? הנה כמה מוזיאונים בורשה שכדאי לכם לעצור בהם לכמה שעות ולשלב אותם בטיול עצמו:

מוזיאון ההתקוממות (Museum Powstania Warszawskiego)

מדובר באחד המוזיאונים החשובים בעיר, המנציח את אחד האירועים ההיסטוריים הבולטים בוורשה – מרד ורשה. במוזיאון מוצגים מגוון של מיצגים, לרבות מודעות וכרזות הקוראות לתושבי העיר להצטרף למרד נגד הנאצים וכן גם סרטונים המתעדים את עדויותיהם של המשתתפים במרד. הביקור במוזיאון איננו פשוט, אך מעצים וחשוב מאד ולו רק בכדי להבין את ההיסטוריה הכול כך מורכבת של העיר ואת תרומתם הרבה של תושביה לשחרורה של ורשה.

המוזיאון לתולדות יהודי פולין (Museum Historii Zydow Polskich)

המוזיאון, שנפתח לראשונה לציבור בשנת 2014, נמצא בתוך מבנה ארכיטקטוני מיוחד המהווה יצירת אמנות בפני עצמה. המוזיאון מציג למבקרים בו תערוכות קבועות, המספרות את סיפורם של יהודי פולין, לרבות סיפורו של גטו ורשה. יש במוזיאון 8 גלריות, הכוללות ממצאים חשובים שנאספו על ידי עשרות חוקרים, וביניהם גם פריטים אישיים. העיצוב המרהיב של המוזיאון בכל אחד מחדריו, יחד עם הסיפורים שהוא מספר והמיצגים השונים שבו, הופכים אותו לאטרקציה שהיא ללא ספק בגדר חובה!

המוזיאון הלאומי (Museum Narodowe w Warszawie)


מבין כל המוזיאונים בורשה, המוזיאון המיוחד הזה, המכונה בקיצור "MNW", נמצא בתוך בניין מודרני יחסית ומציג למבקרים בו את אחד מאוספי האמנות הגדולים ביותר באירופה והגדול ביותר במדינה כולה. במוזיאון מתקיימות תערוכות קבע, המציגות יצירות אמנות ממצריים העתיקה ועד ימינו וזאת לצד תערוכות מתחלפות, המתמקדות בנושאים שונים ומגוונים. אפשר לבלות כמה שעות במוזיאון, להסתובב בין יצירותיו הרבות וללמוד על האמנות לאורך ההיסטוריה.

מרכז קופרניקוס (Centrum Nauki Kopernik)


ישנם גם מוזיאונים בורשה המיועדים בעיקר למשפחות עם ילדים כמו מרכז קופרניקוס. מדובר במוזיאון מדע מעניין אשר יש בו מיצגים אינטראקטיביים המסבירים על תופעות פיזיקליות שונות ועל פיתוחים מדעיים חשובים. כמו כן במרכז יש גם לא מעט פעילויות וסדנאות המוצעות לילדים.
הגעת לסוף הדף: מוזיאונים בורשה סוף דף אינטרנט, אתה יכול ללחוץ על Enter כדי לחזור למעלה